حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

مشخصات بلاگ
حجره نشین

سلام عزیز

امیدوارم ورود بنده در دنیای مجازی که خود تبلیغ مجازی محسوب می شود برای طالبان معارف اهل بیت مفید واقع شود ، لازم می دانم نکته ای خدمت شما عزیزان عرض نمایم ، دین اسلام و بخصوص مذهب حق شیعه دارای استانداردهای مشخصی است که متاسفانه از ناحیه افرادی که خود را دین شناس می دانند دچار برداشت های سلیقه ای شده است لذا مطالبی که در این وبلاگ می خوانید طبق همان استاندارد ها می باشد و ممکن است بعضی از مطالب به گوش شما غریب باشد ، از شما عزیزان خواهش میکنم در صورت داشتن سئوال در زمینه دینی و مسائل مربوط به خانواده و ارتباطات اجتماعی و ... از طریق وبلاگ با بنده درمیان بگذارید .

دوستان عزیز در صورت پرسیدن سئوال ، آدرس وب یا ایمیل خود را بگذارید تا در صورت پاسخ به شما اطلاع رسانی نمایم

طبقه بندی موضوعی

سئوالی از یک دوست

چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۱۳ ب.ظ
سلام حاج آقا !
ببخشید مزاحم شما شدم
دختری هستم بالای 30 سال  و تنها
................ هستم تا کنون چند بار دوستی های غیر خطر ناک داشته ام
اما دیگه نمی تونم این تنهایی رو ادامه بدم
اما از گناهش می ترسم
چندین بار هم بهم پیشنهاد صیغه داده اند اما قبول نکردم چون اگه صیغه بشم حتما از من ببخشید همبستری خواهند خواست و این منو نگران می کنه
ایا میشه در صیغه ذکر کرد که همبستری صورت نگیره
تازه یه مشکل دیر هم دارم و ان این که من دختر هستم و برای عقد حتما اجازه پدر لازمه

تازه فرض کنیم که من صیغه شدن را هم قبول کنم چگونه بدون اجازه پدر میشه صیغه شد؟

ممنونم راهنمایی بفرمایید

-----------------------------------------------


پاسخ حجره نشین :

 سلام خواهرم از اینکه بنده را قابل دانستید و سئوال فرمودید ممنونم ، قبل از جواب به سئولات شما چند نکته را عرض نمایم  :

الف . ما باید قبول نماییم که خداوند نسبت به ما از خودمان مهربانتر است لذا باید به مقدرات او راضی باشیم و دعا نماییم به ما ظرفیت تحمل مسائل را بدهد.

ب .نیازهای انسان مختلف است مثل نیاز به محبت ، ارامش، غذا ، نیاز به جنس مخالف ، مسائل جنسی و ...و این را باید بدانیم به هرکدام بیشتر اهمیت بدهیم و تقویتش نماییم مابقی نیازها را تحت الشعاع قرار می ده و نیاز دیگر را کاهش می دهد لذا شما هم اون نیازهایی را که می توانی از راه شرعی تامین نمایی انجام بده و دیگر نیازها را توجه نکن البته این مسئله اسان نیست ولی این را بدان ارحم الراحمین اون بالاست و این را می بینی اگه مصلحت باشه خودش تقدیر را عوض می کنه مگر اینکه ما خودمان مسبب این تقدیر باشیم .

اما در مورد سئوالتون : سئوال اول جوابش اینه که بله میشه در صیغه موقت شرط عدم همبستری را مطرح کرد.

و جواب سئوال دوم : با توجه به اینکه شما رشیده هستید اجازه پدر شرط نیست . البته توصیه می شود با احتیاط کامل انجام شود و فرد مورد نظر ادم مناسبی باشد.

 از اینکه طولانی شد مرا عفو نمایید.


ممنونم
چقدر عالی...................

یه سوال دیگه بپرسم با اجازتون

پس من می تونم خودم بدون اجازه پدرم صیغه بشم...

شما گفتید : بله میشه در صیغه موقت شرط عدم همبستری را مطرح کرد.

حالا اگه من هر چند وقتی صیغه یکی از دوستام بشم گناهه

به خدا ببخشید !


-----------------------------------------
سلام

می شود هر چن مدت صیغه یک فرد باشید البته باید مدت صیغه تمام شود تا بتوانید به عقد کسی دیگر در بیایید و یا مدت باقی مانده را آن مرد به شما ببخشد.
ولی اگر دخولی صورت گیرد حتما باید بعد از هر بار صیغه شدن عده نگهدارید.

این جوابها از نظر حلال و حرام قضیه است اما به نظر حقیر بهتر است شما خودتان را هر روز ملعبه دست دیگران قرار ندهید زیرا از جهت روانشناختی و مسائل اینده خانوادگی دچار مشکلاتی خواهید شد . اما در هر صورت اختیار با شماست.

موفق باشید.


------------------------

بازم ببخشید!
ممنونم که مشفقانه و از سر مهر و مسئولانه به من پاسخ دادید

حقیقتش اینه که من از این پاکی که تا حالا داشتم هیچ خیری ندیدم و دلم می خاد تلافی همه این سال ها رو در بیارم اماگناهم نکنم آخه تا چند سال دیگه همین طور............ و حسرت بودن با اونا رو بخورم
مگه من تا چند سال دیگه هنوز بر و رویی دارم
این همه سال پاک موندم به عشق این که به همسر آینده ام وفادار مونده باشم
حالا که موندم و به قول معرف یه دختر ترشیده شدم می خام از بقیه عمرم لذت ببرم
از تنهایی خسسسسسسسسسسسسسسسته شدم به خدا
خیلی وقتا فکر می کنم چه خریتی کردم مثل خیلی از دختر ها از جووونیم لذت نبردم


پاسخ حجره نشین :

خواهش می کنم وظیفه امثال منست که با همه مهربان باشیم و طبق فرموده امام هادی (ع) هر چه را برای خودمان می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم . بنده حقیر به عنوان برادر کوچیک شما انچه صلاح شماست بیان می کنم امید است مفید واقع شود ، ببین خدا به ما نعمتهای زیادی داده است که اگه شما بخواهی نعمتهای خودتو بشماری خسته می شی از سلامتی گرفته تا ......... و زیاد جالب نیست که به خاطر کمبودهایی که شما دارید چشمتو به روی همه این نعمتها ببندی ، بله من کاملا نیاز به همدم و بعضی از مسائل جنسی که هر انسان دارد را قبول دارم و واقعا تحمل این موارد سخت است ولی بحث سر اینست که حال با توجه به این کمبودها بهترین راه چیست ؟ ایا راه اینست که خوبیهای گذشته را از بین برد ؟ به نظر حقیر و به قول استادی زندگی خوردن و خوابیدن نیست انتظار و هوس و دیدن و نادیدن نیست.زندگی چون گل سرخی است پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف.یادمان باشد اگر گل چیدیم عطر و برگ و گل و خار همه همسایه دیوار به دیوار همند. من نمی گم شما از راه شرعی به نیازهایتان پاسخ ندهید بلکه این راه را خدا مشخص کرده و عیبی هم ندارد بلکه حرف من اینست که برای براورده کردن این نیاز شخصیتی که تا بحال حفظ کردید از دست ندهید و خود را ملعبه دست ناپاکانی قرار ندهید که شما را برای لحظه ای لذت جنسی بخواهند و دوستتان داشته باشند!! در هر صورت شما تنها کسی نیستید که بی همدم است افراد فراوانی هستند و در راس ان حضرت معصومه نمونه کاملش است، امیدوارم خداوند هر انچه مصلحت شماست برای شما مقدر نماید.

عذر خواهم

  • حجره نشین یار

نظرات  (۱)

  • زهــ♥ــرا
  • سلام ..

    ممنون از مهربونیت که اومدی و تبریک گفتی ...

    واااااااااقعا مرســــــــی ...

    من خودم که خیـــــــلی خوشحال شدم چه برسه به مهتاب .....

    لینکتون کردم....خدانگهدار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی