حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

مشخصات بلاگ
حجره نشین

سلام عزیز

امیدوارم ورود بنده در دنیای مجازی که خود تبلیغ مجازی محسوب می شود برای طالبان معارف اهل بیت مفید واقع شود ، لازم می دانم نکته ای خدمت شما عزیزان عرض نمایم ، دین اسلام و بخصوص مذهب حق شیعه دارای استانداردهای مشخصی است که متاسفانه از ناحیه افرادی که خود را دین شناس می دانند دچار برداشت های سلیقه ای شده است لذا مطالبی که در این وبلاگ می خوانید طبق همان استاندارد ها می باشد و ممکن است بعضی از مطالب به گوش شما غریب باشد ، از شما عزیزان خواهش میکنم در صورت داشتن سئوال در زمینه دینی و مسائل مربوط به خانواده و ارتباطات اجتماعی و ... از طریق وبلاگ با بنده درمیان بگذارید .

دوستان عزیز در صورت پرسیدن سئوال ، آدرس وب یا ایمیل خود را بگذارید تا در صورت پاسخ به شما اطلاع رسانی نمایم

طبقه بندی موضوعی

چرا به این راحتی دروغ می گوییم؟

يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۵:۵۶ ب.ظ

هر روز چند دروغ می‌‌گویید؟ یک بار از صبح تا شب تعداد این دروغ‌ها را یادداشت کنید، قطعا از تعداد آنها متعجب خواهید شد. اما چرا دروغ می‌گویید؟ اصلا دروغگویی آنطوری که فکر می‌کنید به نفع شما هست یا نه؟ 

وقتی اسم اپیدمی (یا همان همه‌گیری) می‌‌آید، حتما به فکر ویروس و میکروب می‌افتید و حتی ممکن است بترسید اما گاهی بعضی چیزها که اپیدمی می‌‌شود ظاهرا کسی را به تب و لرز نمی‌اندازد و کسی هم نگران آنها نمی‌شود اما واقعیت این است که خطر آنها حتی از اپیدمی‌های میکروبی هم بیشتر است. مثلا «اپیدمی دروغ» یکی از این همه‌گیری‌های خطرناک است. دقت کرده‌اید که این روزها دروغ گفتن همه‌گیر شده؟ انگار این یک عادت اجتماعی شده است و حالا همه به راحتی دروغ می‌گویند و حتی حس نمی‌کنند که دروغی گفته‌اند. دروغ گفتن برای برخی افراد مثل غذا خوردن و آب نوشیدن شده است، به نظر شما علت چیست شاید بشود به موارد زیر اشاره کرد :

الف :  دروغ می‌گوییم تا خودمان را خوب جلوه دهیم

ب :   ترس از واکنش ، خیلی از ما می‌ترسیم که افکار و عقاید واقعی‌مان را بیان کنیم، چرا؟ به این دلیل ساده که از واکنش‌‌ها و برخوردهای دیگران می‌ترسیم.

ج :   برخی بر این باورند نداشتن صداقت در خانواده یا در جامعه می‌تواند در جهت منافع ما مثمر ثمر باشد؛ به همین دلیل مبنای ارتباط و مراودات و معاملات خود با دیگران را بر پایه ریا بنا کرده و وجدان و نوع‌دوستی را نیز به باد فراموشی می‌سپارند.

با دروغ هر زشت را من خوب و زیبا می کنم       درحـقیقت نـقص خـود را برتو اخفا می کنم

انـدک انـدک می شـود ، انـبـاره ای  از رازها        دیـو وحـشت را به جانم ، حکم فرما می کنم



  • حجره نشین یار

نظرات  (۸)

سلام!
لطف کردید به وبلاگ ما اومدید.
متاسفانه قضیه اولی شامل حال منه.
منتظرتونم.
سلام به حجره نشین عزیز.مرسی بابت کامنت خوبت.خیلی عالی بود. موفق باشی
سلام
ممنون به خاطر این چیزی که برام نوشته بودی همین زنبوره.نمیدونم واسه همه این رو میفرستی یا قصدی داشتی,ولی چیزی رو بهم گوش زد کردی که واقعا بهش نیاز داشتم ممنون دوست عزیز,امیدوارم تو مشکلاتت یکی پیدا شه که کمکت کنه,واقعا ازت ممنونم
سلام حاجی آپم عزیزم
سلام ازتون ممنونم که به وبم اومدید،مطالب وبتون جالبن.........
بازم مرسی..........
سلام
نوکل معنایی دارد که شما به طریق زنبور یکی از معانی ان را گشودید
ممنونم رفیق
سلام.من که سعی میکنم هیچ وقت دروغ نگم ولی بقیه رو نمیدونم
سلام وبلاگ جالبی بود خیلی باهاش حال کردم ممنون میشم به ما هم سر بزنی با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی