حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

حجره نشین

انتظار آمادگی است نه وادادگی

مشخصات بلاگ
حجره نشین

سلام عزیز

امیدوارم ورود بنده در دنیای مجازی که خود تبلیغ مجازی محسوب می شود برای طالبان معارف اهل بیت مفید واقع شود ، لازم می دانم نکته ای خدمت شما عزیزان عرض نمایم ، دین اسلام و بخصوص مذهب حق شیعه دارای استانداردهای مشخصی است که متاسفانه از ناحیه افرادی که خود را دین شناس می دانند دچار برداشت های سلیقه ای شده است لذا مطالبی که در این وبلاگ می خوانید طبق همان استاندارد ها می باشد و ممکن است بعضی از مطالب به گوش شما غریب باشد ، از شما عزیزان خواهش میکنم در صورت داشتن سئوال در زمینه دینی و مسائل مربوط به خانواده و ارتباطات اجتماعی و ... از طریق وبلاگ با بنده درمیان بگذارید .

دوستان عزیز در صورت پرسیدن سئوال ، آدرس وب یا ایمیل خود را بگذارید تا در صورت پاسخ به شما اطلاع رسانی نمایم

طبقه بندی موضوعی

۲۶ مطلب در آبان ۱۳۹۱ ثبت شده است

سلام عزیز

 امیدوارم ورود بنده در دنیای مجازی که خود تبلیغ مجازی محسوب می شود برای طالبان معارف اهل بیت مفید واقع شود ، لازم می دانم نکته ای خدمت شما عزیزان عرض نمایم ، دین اسلام و بخصوص مذهب حق شیعه دارای استانداردهای مشخصی است که متاسفانه از ناحیه افرادی که خود را دین شناس می دانند دچار برداشت های سلیقه ای شده است لذا مطالبی که در این وبلاگ می خوانید طبق همان استاندارد ها می باشد و ممکن است بعضی از مطالب به گوش شما غریب باشد ، از شما عزیزان خواهش میکنم در صورت داشتن سئوال در زمینه دینی و مسائل مربوط به خانواده و ارتباطات اجتماعی و ... از طریق وبلاگ با بنده درمیان بگذارید .

با تشکر 

دوستدار شما

حجره نشین

  • حجره نشین یار
با سلام و عرض ادب
و تشکر از وبلاگ واقعا خوبتون!
خیلی وقت بود دنبال یه جایی بودم که بتونم سوالای دینی رو بی رو دربایستی بپرسم
اولین سوال اینکه :
چه کتابی رو میتونم بخونم که بتونم قطره ای دریای پر حکمت قیام عاشورا رو بفهمم!
یه کتابی که مطالبش ساده و روتان باشه و بتونم سر دربیارم!
یکی دیگه اینکه چرا میگن رقصیدن حرامه؟
ممنونم

-------------------------------

پاسخ حجره نشین :

سلام خواهرم از اظهار لطفتون تشکر میکنم، بنده در خدمت تمام بچه شیعه ها هستم .

در پاسخ به سئوال اول باید عرض کنم  کتاب حماسه حسینی از شهید مطهری بسیار مناسب می باشد .

در پاسخ به سئوال دوم باید چند مقدمه را بیان کنم :

 1 . رابطه ما با خداوند رابطه بنده و مولی است یعنی عبد و بنده چیزی بجز انچه مولایش می خواهد نمی خواهد ، عملی بجز انچه مولایش می خواهد انجام نمی دهد ، فکری و نظری بجز فکر و نظر مولایش ندارد.

2 . ما ادعا کردیم که مسلمان هستیم تا به حال به معنای مسلمان دقت کردی ؟ به کسی که در مقابل خداوند تسلیم محض باشد مسلمان گفته می شود .

3 . دستورات و مواردی که خداوند از ما می خواهد حال چه واجب و چه ترک حرام دو حالت بیشتر ندارد : الف : اون عمل یا اون دستور دلیل عقلیشو می دونیم که دیگه جای سئوال نیست . ب : یا اینکه دلیل عقلیشو ما نمی فهمیم که در این صورت بر اساس مقدمه اول و مقدمه دوم جای سئوال و شک و شبهه نیست زیرا ما بنده هستیم و تسلیم محض هستیم در مقابل خداوند حکیم .

4 . در خیلی از مواردی که خداوند به ما دستوری می دهد یا ما را نهی می کند هدفش فقط تست یک مطلب بسیار مهم در وجود ماست و آن مطلب اطاعت پذیری انسان می باشد ، خدا می خواهد ببیند ما چقدر اطاعت پذیری داریم ایا اون مواردی که بر خلاف روحیه و لذت ما است را هم چون خدا گفته اطاعت می کنیم یا نه ؟

5 . در مورد رقص علاوه بر پاسخهای بالا یک نکته مهم دیگه  هم هست و ان اینکه خداوند رحیم  فرموده هر چه زیبایی ( که رقصیدن یکی از هنرهای زیبای ادم است ) در وجود زن و مرد است فقط باید خرج همسر شود اگر در جای دیگر هزینه شود باعث کمال و رشد ادم نمی شه لذا رقص و امثال آن در حضور همسر جایز است .

ببخشید از اینکه جواب طولانی شد .

  • حجره نشین یار

مهاتما گاندی (رهبر استقلال هند )

من زندگی امام حسین (ع)، آن شهید بزرگ اسلام را بدقت خوانده‌ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین (ع) پیروی کند.
  • حجره نشین یار

سلام

دختری هستم 26 ساله و مشغول به کارشناسی ارشد و کم شنوای شدید و از سمعک هم استفاده می کنم ؛ بنده برایم از خواستگار بد ، متوسط و خوب آمدند  و به همه آن ها وقتی از کم شنوایی ام گفتم جواب منفی دادند . آیا جواب منفی آن ها به این است که فقط به مسئله جنسی فکر می کنند و فکر می کنند که با ادم سالم ما مشکل داریم چه برسه به من ؟ این سؤالی هست که منو خیلی وقته به خودش مشغول کرده ، که مردها فقط به جنسیت فکر می کنند یا اینکه فقط به فکر خودشونند ، به همین دلیل از پسرها کینه دارم ، دیگه به خودم گفتم اگر خواستگار بعدی بخواد بیاد قبل از اینکه بهش چیزی بگم خودم میگم نه ؟ باور کنید - منش انسانیت را نگاه نمی کنند - اصالت خانوادگی را نگاه نمی کنند - تربیت را نگاه نمی کنند - تحصیلات را نگاه نمی کنند و....  میرن فقط اونی رو که عیبم هست میبینند ٰ شما چه کمکی می تونید به من بکنید ؟   دیگه خسته شدم - ولی نمی خوام این کینه رو هم داشته باشم . من پدر و برادرم رو خیلی دوست دارم ولی به این بحث که می رسم میگم پسرها و مردها همه مثل همند !  نمی خوام دیگه این فکر رو بکنم ، چه کار کنم ؟

با تشکر

خودم رو ناشناس معرفی می کنم و من منتظر جواب شما داخل وب شما هستم .ان شاء الله در ظل توجهات ولی عصر موفق و پیروز باشید .

 -----------------------------

پاسخ حجره نشین :

سلام خواهرمهربانم

با ارزوی موفقیت در رشته تحصیلی و ارزوی بهبودی برای شما در مورد شنواییتان امیدوارم خداوند به آبروی امامان معصوم به همه مریض های شیعه شفای آجل عنایت بفرماید . در مورد مطالبی که فرمودید من فرمایش شما رو در قالب چند پاسخ خدمتتان تقدیم می کنم امید است مفید واقع شود :

اول : هر انسانی مختار است برای ازدواج  ازادانه انتخاب و تصمیم گیری نماید و شما باید قبول بفرمایید که معمولا افراد این زمانه با عقل مادی خودشان که همه چیز را با عینک دنیا می بینند  در انتخابهایی که دارند همیشه  می خواهند بهترین را در همه زمینه ها انخاب  کنند و بیشتر اوقات در این تصمیم گیری دچار اشتباه می شوند اسلام برای انتخاب همسر هم به شرایط ظاهری و جسمی اهمیت داده است و هم به موارد معنوی و ایمان و اگر هردوی این خصوصیات در یک نفر جمع بشود بسیار مناسب است اما در شرایط موجود این قضیه خیلی کم اتفاق می افتد لذا ادم باید اولویت بندی نماید که کدام خصوصیت برای همسرش اولویت دارد و اون خصوصیت برایش خیلی مهم است تابر اساس اولویت انتخاب نماید قطعا مواردی که شما فرمودی مثل انسانیت ٰ اصالت خانوادگی و ایمان و..خیلی مهمتر از وضعیت جسمی است .اما در هر صورت ما نمی توانیم به انتخاب دیگران اعتراض نمایییم .

دوم : اینکه بنده از علت اینکه چرا اون افراد به شما جواب رد داده اند اطلاعی ندارم یا اینکه اون افراد مسائل جنسی برایشان مهم است یا نه ؟ باز هم اطلاعی ندارم . اما نظر اسلام همان بود که در پاسخ اول بیان شد .

سوم : به نظر حقیر شما با توکل به خداوند و استمداد از ائمه معصومین به تحصیل ادامه دهید هر چه خداوند برایتان روزی کرده باشد همان محقق خواهد شد .

با تشکر از شما و عذر خواهی از طولانی شدن پاسخ


پاسخ ناشناس مهربان :

سلام علیکم
خیلی ممنونم
فرار رسیدن ایام حسینی بر شما تسلیت .

  • حجره نشین یار

۱۱ دی ۱۳۴۵ - در ساری متولد میشوند. کربلای ۸ مجروح شده اما دوباره به جبهه باز میگردند دی‌ماه 1364، در عملیات والفجر 8، به شدت شیمیایی می شوند. در کردستان عراق از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار میگیرند.

در سال 1370 ازدواج میکنند. در سال 1375 بعلت جراحت شمیایی به شهادت میرسند


قانون اول: بارالها، اعتراف می‌کنم از اینکه قرآن را نشناختم و به قرآن عمل نکردم. حداقل روزی ده آیه قرآن را باید بخوانم. اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیلی نتوانستم این ده آیه را بخوانم روز بعد باید حتماً یک جزء کامل بخوانم.(تاریخ اجرا 4 مرداد69)

قانون دوم: پروردگارا! اعتراف می‌کنم از اینکه نمازم را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم. حداقل روزی دو رکعت نماز قضا باید بخوانم. اگر روزی به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت نماز را بخوانم، روز بعد باید نماز قضای یک 24 ساعت (17 رکعت) بخوانم.(تاریخ اجرا 11 مرداد 69)

قانون سوم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه مرگ را فراموش کردم و تعهد کردم مواظب اعمالم باشم ولی نشدم. حداقل هر شب قبل از خواب باید دو رکعت نماز تقرّب بخوانم. اگر به هر دلیلی نتوانستم این دو رکعت را بجا بیاورم روز بعد باید 20 ریال صدقه و 8 رکعت نماز قضا بجا بیاورم.(تاریخ اجرا 26 مرداد 69)

قانون چهارم: خدایا! اعتراف می‌کنم از اینکه شب با یاد تو نخوابیدم و بهر نماز شب هم بیدار نشدم. حداقل در هر هفته باید 2شب نماز شب بخوانم و بهتر است شبهای پنجشنبه و شب جمعه باشد. اگر به هر دلیلی نتوانستم شبی را بجا بیاورم باید بجای هر شب 50 ریال صدقه و11 رکعت تمام را بجا بیاورم .(تاریخ اجرا 16 شهریور 69)


خدایا ! کریما ! منه آخوند چطور صبحم را شب میکنم و در چه فکری هستم و این شهید کجا سیر میکنه !!! ؟؟؟؟ خدایا به حق شهدا منو هم راه بده

          
  • حجره نشین یار
سلام ببخشید یه سوال داشتم از حضورتون اگه کسی آبروی کسی رو پیش دیگران بریزه چه حکمی داره ؟حتی اگه همه اون چیزایی رو که میگه واقعیت باشه باز هم گناهه ؟


پاسخ حجره نشین :

سلام اقا محمد عزیز

اگه در حضور دیگران از فردی بدگویی بشه دو حالت داره  ، اول : اون مطالب واقعیت داره که این گناهش عدم حفظ ابروی دیگرانه . دوم : اگه اون مطالب واقعیت نداره که میشه تهمت و اونم گناهه پس در هر صورت گناه محسوب میشه . مطلب زیر هم برای افزایش معرفت و علم شما خوبه :

              یکی از آموزه های مهم تربیتی که مورد تاکید مکتب انسان ساز اسلام قرار دارد ضرورت حرمت آبروی دیگران است. این موضوع آنقدر مهم است که تجاوز به آبروی دیگران جزء بزرگترین گناهان محسوب شده و از طرف خداوند وعده عذاب الیم داده شده است.

         در این آیین گناه تجاوز به آبروی مسلمان از گناه زنای با محارم بالاتر است. 



   در این مکتب آبروی مسلمان همچون مال و خون او بر مسلمانان دیگر حرام شمرده شده است. طبق تعالیم دینی اسلام نزدیکترین وضعی که بنده به کفر پیدا می کند آن است که با فردی برادر دینی باشد و لغزش ها و خطاهای او را شماره کند تا روزی او را به آنها سرزنش نماید.پیامبر اکرم صلوات الله علیه می فرمایند :  همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است.
هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می شود و از بین می رود همان طوری که نمک در آب حل می شود  و از بین می رود و  نیز میفرمایند کسی که مرد مسلمان یا زن مسلمانی را غیبت کند، خداوند متعال چهل روز نماز و روزه او را قبول نمی کند، مگر آنکه غیبت شونده او را عفو کند.
هر که به عیب جویی، کسی را به صفتی که در او نیست یاد کند ویا تهمتی بزند خداوند او را در آتش جهنم محبوس دارد تا گفته خویش را مجری دارد.

        
خدا می بیند و می پوشد                    ادمی نمی بیند و می خروشد

  • حجره نشین یار

هر روز چند دروغ می‌‌گویید؟ یک بار از صبح تا شب تعداد این دروغ‌ها را یادداشت کنید، قطعا از تعداد آنها متعجب خواهید شد. اما چرا دروغ می‌گویید؟ اصلا دروغگویی آنطوری که فکر می‌کنید به نفع شما هست یا نه؟ 

وقتی اسم اپیدمی (یا همان همه‌گیری) می‌‌آید، حتما به فکر ویروس و میکروب می‌افتید و حتی ممکن است بترسید اما گاهی بعضی چیزها که اپیدمی می‌‌شود ظاهرا کسی را به تب و لرز نمی‌اندازد و کسی هم نگران آنها نمی‌شود اما واقعیت این است که خطر آنها حتی از اپیدمی‌های میکروبی هم بیشتر است. مثلا «اپیدمی دروغ» یکی از این همه‌گیری‌های خطرناک است. دقت کرده‌اید که این روزها دروغ گفتن همه‌گیر شده؟ انگار این یک عادت اجتماعی شده است و حالا همه به راحتی دروغ می‌گویند و حتی حس نمی‌کنند که دروغی گفته‌اند. دروغ گفتن برای برخی افراد مثل غذا خوردن و آب نوشیدن شده است، به نظر شما علت چیست شاید بشود به موارد زیر اشاره کرد :

الف :  دروغ می‌گوییم تا خودمان را خوب جلوه دهیم

ب :   ترس از واکنش ، خیلی از ما می‌ترسیم که افکار و عقاید واقعی‌مان را بیان کنیم، چرا؟ به این دلیل ساده که از واکنش‌‌ها و برخوردهای دیگران می‌ترسیم.

ج :   برخی بر این باورند نداشتن صداقت در خانواده یا در جامعه می‌تواند در جهت منافع ما مثمر ثمر باشد؛ به همین دلیل مبنای ارتباط و مراودات و معاملات خود با دیگران را بر پایه ریا بنا کرده و وجدان و نوع‌دوستی را نیز به باد فراموشی می‌سپارند.

با دروغ هر زشت را من خوب و زیبا می کنم       درحـقیقت نـقص خـود را برتو اخفا می کنم

انـدک انـدک می شـود ، انـبـاره ای  از رازها        دیـو وحـشت را به جانم ، حکم فرما می کنم



  • حجره نشین یار

شرکت آلمانی آل اشپرت محبت کرده اند و پیراهنی اختصاصی را برای تیم پرسپولیس طراحی کرده اند

در طرح اولیه این پیراهن ۶ خط بر روی دوش راست و ۶ خط بر روی دوش چپ بازیکنان بود؛ که می گفتند به نشان ۶ تایی ها و از این حرف ها بوده! ولی با کمال تعجب دیروز در بازی با نفت تهران دیدم که در این طرح دستکاری ای شده و ۶ خط به ۷ خط و طرح خط ها به کلمه لا اله الا الله تغییر یافته.. اینکه نوشتن این لفظ مقدس بر روی لباس، مستلزم رعایت نکات و احتیاط فراوان است بحثی است قابل تامل.. ولی نکته قابل توجه این است که روی دوش چپ کلمه « لا اله ا »  و روی دوش راست کلمه « لا الله »  نوشته شده است.
همه می دانند که طراحان همیشه سعی می کنند با طرح خود، با بینندگان سخن بگویند و همیشه سعی میکنند در طرح های خود از نشانه ها و نمادها استفاده کنند.
بر اساس همین اصل قطعا یک چنین طراحی ای از نگاه طراحش بدون قصد نبوده… ولی چرا در تمام پروسه تولید این لباس هیچکدام از مسئولین محترم این ریزبینی را به خرج نداده اند جای بسی تاسف است.

  • حجره نشین یار
سلام من مشکل همون دختر خانم 24 ساله رو دارم ولی با این تفاوت که ما رابطه مون تموم شده یعنی من تمومش کردم چیزی که خیلی آزارم میده عذاب وجدانه مدتیه که این حس ولم نمیکنه هم در مورد همسر اون آقا و هم در مورد همسر آینده خودم و هم از خدا خجالت می کشم به نظر شما من چکارکنم؟


---------

پاسخ حجره نشین :

سلام متشکرم از اینکه مرا قابل دانسته و مشکلت رو مطرح کردی و خیلی خوشحالم که بر هوای نفست غلبه کردی و رابطه ات را قطع کردی الحق که دختر شیعه هستی

اما در مورد سئوالت : ببین هر عملی که انسان انجام میده باید منتظر عکس العملش باشه و ما باید اگه گناهی انجام دادیم تمام سعی خودمان را بکنیم دچار عکس العلش نشیم ! حال میشه نشست و مثل شما عزیز غصه خورد و عذاب وجدان داشت که به نظر من کاری از پیش نمی بری ، خداوند رحیم و مهربان بهترین کار رو به ما معرفی کرده و ان توبه و پشیمانی از عملمان است و باید این پشیمانی همراه با یک چاشنی باشد تا عمل نماید و عکسل العمل گناه رو از بین ببره و اون چاشنی عوض کردن راه گذشته است یعنی مجددا همان گناه را مرتکب نشیم و شما اگه اینگونه عمل کنی خدا همان خدای بزرگ ضمانت داده اینده ات دچار مشکل نشه ! به خدا اعتماد داشته باش و خودتو به خدا واگذار کن . یک نکته را هم حتما فراموش نکن این ارتباطت رو به هیچکس حتی دوستانت و بخصوص در اینده با شوهرت مطرح نکنی که با مشکل جبران ناپذیری مواجه خواهی شد .

امیدوارم موفق باشی من گنهکار رو هم دعا کن



سلام ممنون از لطفتون
یه سوال دیگه اینکه من اینجوری نجابت و پاکیمو از دست دادم؟ منظورم دوستی و ارتباط داشتن با یه آقا

------------

پاسخ حجره نشین :

سلام ارتباط با نامحرم مثل همه گناهان یک ناپاکی به دنبال داره یا به تعبیر روایات هر گناه یک نقطه سیاه در قلب انسان ایجاد می کنه اما شما با همان روشی که گفتم این ناپاکی را از خود دور می کنید و امام صادق (ع) می فرمایند :  کسی که توبه می کند مثل کسی است که اصلا گناه نکرده . در هر صورت به اینده فکر کنید.

  • حجره نشین یار

خداوندا :


به مذهبی ها بفهمان که مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد .

 

  • حجره نشین یار